Mijn kijk op jouw bedrijf of personal brand
De balans tussen professionaliteit en persoonlijkheid voor authentieke foto’s
Als je nu naar de foto’s op je website kijkt dan heb je je bedenkingen:
- Je foto’s zijn niet meer actueel.
- Je foto’s zijn veel te zakelijk en onpersoonlijk.
- Je foto’s zijn veel te veel bewerkt en daarmee te perfect en onrealistisch.
- Jouw beeldmateriaal is niet afgestemd op je merk of personal brand.
- Jouw beeldmateriaal is saai en weinig creatief en daarmee niet onderscheidend.
Om te komen tot krachtig en authentiek beeldmateriaal maak ik gebruik van verschillende strategieën. Tijdens de vrijblijvende kennismaking kijken we samen naar wat jouw merk of personal brand authentiek en onderscheidend maakt.
- Wie ben jij als mens?
- Wat drijft jou als mens en als ondernemer?
- Wat is jouw boodschap als mens en als ondernemer?
Daarbij kijk ik ook verder dan alleen fotografie. Misschien heb je wel videografie nodig, of een verandering in je marketing strategie.
Met andere woorden: We gaan de diepte in. Mijn missie is om jouw bedrijf of merk te voorzien van authentiek en persoonlijk beeldmateriaal dat onderscheidend is en past bij jouw vraag. Een foto maken is meer dan alleen op de knop drukken. Mijn intentie is altijd om elkaar in de eerste plaats als mens te leren kennen. De goede beelden volgen dan vanzelf. De focus ligt hierbij op de volgende speerpunten:
1. Professionaliteit en persoonlijkheid in balans
Een van de grootste uitdagingen voor ondernemers is het vinden van de juiste balans tussen professionaliteit en persoonlijkheid in hun foto’s. Klanten willen zien dat een ondernemer betrouwbaar en competent is, maar ook toegankelijk en authentiek. Het geheim ligt in het tonen van de menselijke kant van je onderneming zonder in te boeten aan een professionele uitstraling.
Binnen mijn fotografie combineer ik formele en informele elementen. Samen zoeken we naar een passende setting die gevoelsmatig past bij jouw merk, bedrijf of personal brand. Kledingkeuze, kleurgebruik en styling en omgeving worden allemaal afgestemd op jouw specifieke vraag.
Kies daarnaast voor kleding die zowel professioneel als persoonlijk aanvoelt. Kleuren en stijlen die passen bij je merk, maar ook bij je persoonlijke smaak, kunnen helpen om een authentiek beeld neer te zetten.
Doordat de focus ligt op jouw als klant leren we elkaar snel goed kennen. Combineer dit met mijn ervaring als fotograaf en er ontstaat al snel ontspanning in gezichtsuitdrukking en lichaamstaal. Dit draagt bij aan authentiek beeldmateriaal waardoor je beter benaderbaar wordt. De gemaakte beelden dienen jouw persoonlijkheid te weerspiegelen zonder te ver af te wijken van de professionele boodschap die je wilt overbrengen.
2. Vermijd overmatige perfectie
Ik laat zien wie je echt bent, en dat betekent dat het maken van foto’s vooral gebeurt op de set, en niet in Photoshop. Hoe meer ontspanning er heerst tijdens de shoot, hoe beter de foto’s worden. Door mijn persoonlijke aanpak is er altijd ruimte voor een grapje en een goed gesprek waardoor het resultaat altijd sprekend is. Ik ben daarom zeer terughoudend met retoucheren en perfectioneren van personal branding foto’s.
Voor product fotografie en reclame campagnes geldt natuurlijk dat dit helemaal afhankelijk is van de vraag die er ligt. Toch geldt ook hiervoor dat een te gepolijste en geperfectioneerde foto zijn authenticiteit verliest. Het publiek van vandaag is gewend aan visuele perfectie op sociale media, maar het waardeert ook beelden die eerlijk en ongefilterd zijn. Te veel geposeerde en gladde foto’s kunnen kunstmatig en afstandelijk overkomen.
3. Creativiteit in je beeldmateriaal
Een andere veelvoorkomende valkuil voor ondernemers is het gebruik van stockfoto’s. Ik streef er altijd naar om context te creëren in het nieuw te maken beeldmateriaal. Daarvoor zoek ik altijd naar creatieve invalshoeken en composities om het beeld goed te laten spreken
Beelden moeten een verhaal vertellen, emotie en authenticiteit uitstralen.
Foto: Leonie Vaarhorst
met mijn creatieve brein jouw merk beter in beeld
Als jij enthousiast bent over dit verhaal, dan wil je natuurlijk wel weten met wie je in zee gaat. Dat is simpel. Met mij.
Hoi, ik ben Jan, 36 jaar. Naast mijn werkzaamheden als creatief beeldmaker werk ik met veel passie en enthousiasme als yogadocent bij de Yogaschool in Enschede.
Wat hebben yoga en fotografie gemeen? In eerste instantie zou je denken: Vrij weinig. Mijn yogaoefening is de rode draad in mijn leven. Het zorgt bij mezelf voor rust en balans, maar daarnaast ook voor meer creativiteit.
In gesprekken kom ik snel tot de kern, altijd op zoek naar verbinding en diepgang om zo jouw kernwaarden als ondernemer scherp te krijgen en deze om te zetten naar krachtig en creatief beeldmateriaal.
De voordelen van een samenwerking
Gratis kennismaking
Jouw verwachtingen kraakhelder in beeld
authentiek Beeldmateriaal dat aansluit bij jouw
Foto’s die jouw unieke stijl en persoonlijkheid benadrukken, zoals kledingkeuzes en uitstraling.
Foto’s die jouw unieke stijl of persoonlijkheid benadrukken
Authentiek beeldmateriaal dat aansluit bij jouw merk of personal brand
Het hele proces in zijn werk
Personal branding shoot
€390,-
Voorgesprek/brainstorm
Moodboard indien nodig
3 uur fotografie op locatie
locatie(s) in overleg
minimaal 30 volledig bewerkte foto’s in hoge en lage resolutie.
Bedrijfs reportage
€520,-
Voorgesprek/brainstorm
Moodboard indien nodig
4 uur fotografie op locatie
minimaal 40 volledig bewerkte foto’s in hoge en lage resolutie
Specifieke wensen?
Informeer naar de mogelijkheden
Maatwerk
Op aanvraag
Voorgesprek/brainstorm
Voor events en concerten
Voor alles wat niet in een hokje past
(en daar ben ik gek op)