Mijn kijk op jouw bedrijf of personal brand

De balans tussen professionaliteit en persoonlijkheid voor authentieke foto’s

Als je nu naar de foto’s op je website kijkt dan heb je je bedenkingen:

  • Je foto’s zijn niet meer actueel.
  • Je foto’s zijn veel te zakelijk en onpersoonlijk. 
  • Je foto’s zijn veel te veel bewerkt en daarmee te perfect en onrealistisch. 
  • Jouw beeldmateriaal is niet afgestemd op je merk of personal brand. 
  • Jouw beeldmateriaal is saai en weinig creatief en daarmee niet onderscheidend.

Om te komen tot krachtig en authentiek beeldmateriaal maak ik gebruik van verschillende strategieën. Tijdens de vrijblijvende kennismaking kijken we samen naar wat jouw merk of personal brand authentiek en onderscheidend maakt.

  • Wie ben jij als mens?
  • Wat drijft jou als mens en als ondernemer? 
  • Wat is jouw boodschap als mens en als ondernemer?

Daarbij kijk ik ook verder dan alleen fotografie. Misschien heb je wel videografie nodig, of een verandering in je marketing strategie.

Met andere woorden: We gaan de diepte in. Mijn missie is om jouw bedrijf of merk te voorzien van authentiek en persoonlijk beeldmateriaal dat onderscheidend is en past bij jouw vraag. Een foto maken is meer dan alleen op de knop drukken. Mijn intentie is altijd om elkaar in de eerste plaats als mens te leren kennen. De goede beelden volgen dan vanzelf. De focus ligt hierbij op de volgende speerpunten:

1. Professionaliteit en persoonlijkheid in balans

Een van de grootste uitdagingen voor ondernemers is het vinden van de juiste balans tussen professionaliteit en persoonlijkheid in hun foto’s. Klanten willen zien dat een ondernemer betrouwbaar en competent is, maar ook toegankelijk en authentiek. Het geheim ligt in het tonen van de menselijke kant van je onderneming zonder in te boeten aan een professionele uitstraling.

Binnen mijn fotografie combineer ik formele en informele elementen. Samen zoeken we naar een passende setting die gevoelsmatig past bij jouw merk, bedrijf of personal brand. Kledingkeuze, kleurgebruik en styling en omgeving worden allemaal afgestemd op jouw specifieke vraag.

Kies daarnaast voor kleding die zowel professioneel als persoonlijk aanvoelt. Kleuren en stijlen die passen bij je merk, maar ook bij je persoonlijke smaak, kunnen helpen om een authentiek beeld neer te zetten. 

Doordat de focus ligt op jouw als klant leren we elkaar snel goed kennen. Combineer dit met mijn ervaring als fotograaf en er ontstaat al snel ontspanning in gezichtsuitdrukking en lichaamstaal. Dit draagt bij aan authentiek beeldmateriaal waardoor je beter benaderbaar wordt. De gemaakte beelden dienen jouw persoonlijkheid te weerspiegelen zonder te ver af te wijken van de professionele boodschap die je wilt overbrengen.

2. Vermijd overmatige perfectie

Ik laat zien wie je echt bent, en dat betekent dat het maken van foto’s vooral gebeurt op de set, en niet in Photoshop. Hoe meer ontspanning er heerst tijdens de shoot, hoe beter de foto’s worden. Door mijn persoonlijke aanpak is er altijd ruimte voor een grapje en een goed gesprek waardoor het resultaat altijd sprekend is. Ik ben daarom zeer terughoudend met retoucheren en perfectioneren van personal branding foto’s. 
Voor product fotografie en reclame campagnes geldt natuurlijk dat dit helemaal afhankelijk is van de vraag die er ligt. Toch geldt ook hiervoor dat een te gepolijste en geperfectioneerde foto zijn authenticiteit verliest. Het publiek van vandaag is gewend aan visuele perfectie op sociale media, maar het waardeert ook beelden die eerlijk en ongefilterd zijn. Te veel geposeerde en gladde foto’s kunnen kunstmatig en afstandelijk overkomen.

3. Creativiteit in je beeldmateriaal

Een andere veelvoorkomende valkuil voor ondernemers is het gebruik van stockfoto’s. Ik streef er altijd naar om context te creëren in het nieuw te maken beeldmateriaal. Daarvoor zoek ik altijd naar creatieve invalshoeken en composities om het beeld goed te laten spreken

Beelden moeten een verhaal vertellen, emotie en authenticiteit uitstralen.

Foto: Leonie Vaarhorst

met mijn creatieve brein jouw merk beter in beeld


Als jij enthousiast bent over dit verhaal, dan wil je natuurlijk wel weten met wie je in zee gaat. Dat is simpel. Met mij.

Hoi, ik ben Jan, 36 jaar. Naast mijn werkzaamheden als creatief beeldmaker werk ik met veel passie en enthousiasme als yogadocent bij de Yogaschool in Enschede.

Wat hebben yoga en fotografie gemeen? In eerste instantie zou je denken: Vrij weinig. Mijn yogaoefening is de rode draad in mijn leven. Het zorgt bij mezelf voor rust en balans, maar daarnaast ook voor meer creativiteit.

In gesprekken kom ik snel tot de kern, altijd op zoek naar verbinding en diepgang om zo jouw kernwaarden als ondernemer scherp te krijgen en deze om te zetten naar krachtig en creatief beeldmateriaal.

Plan je ontmoeting ->

De voordelen van een samenwerking

Gratis kennismaking

Jouw verwachtingen kraakhelder in beeld


authentiek Beeldmateriaal dat aansluit bij jouw

Foto’s die jouw unieke stijl en persoonlijkheid benadrukken, zoals kledingkeuzes en uitstraling.

Foto’s die jouw unieke stijl of persoonlijkheid benadrukken

Authentiek beeldmateriaal dat aansluit bij jouw merk of personal brand

Jan Dijkstra is een uitstekende fotograaf die zijn vak goed verstaat. Samen hebben we alles tot in detail doorgenomen. Ik kijk uit naar een langdurige samenwerking met hem.
Top fotograaf! Super blij met mijn branding foto’s voor LinkedIn als coach 👌
Faran Menon
De bedrijfsfoto’s die Jan in mijn atelier maakte, zijn echt prachtig geworden. Ik kon ontspannen mijn werk doen en Jan bewoog daar omheen. Dit resulteerde in authentieke foto’s waar de ambacht vanaf spat en die passen bij mijn verhaal.
Dorien Broenink

Het hele proces in zijn werk

Tijdens de gratis kennismaking brengen we jouw wensen in beeld. Wat is er nodig om te komen tot authentiek beeldmateriaal wat past bij jouw merk of personal brand?

Op basis van de kennismaking ga ik voor je aan het werk. Er komt een globaal plan te liggen met alles wat we in beeld willen brengen, hoe we dat willen doen en wat daar allemaal voor nodig is. Voorafgaand aan de shoot zetten we nog de puntjes op de i in een laatste gesprek, zodat iedereen precies weet waar hij aan toe is.

Door de goede voorbereiding loopt de draaidag als een zonnetje, iedereen heeft het naar zijn zin en er zijn geen verassingen.

Ik zorg er over het algemeen voor dat het beeldmateriaal binnen vijf dagen volledig bewerkt afgeleverd word bij je. 100% tevredenheid is gegarrandeerd!

Personal branding shoot

€390,-

Voorgesprek/brainstorm
Moodboard indien nodig
3 uur fotografie op locatie
locatie(s) in overleg
minimaal 30 volledig bewerkte foto’s in hoge en lage resolutie.

Bedrijfs reportage

€520,-

Voorgesprek/brainstorm
Moodboard indien nodig
4 uur fotografie op locatie
minimaal 40 volledig bewerkte foto’s in hoge en lage resolutie
Specifieke wensen?
Informeer naar de mogelijkheden

Maatwerk

Op aanvraag

Voorgesprek/brainstorm
Voor events en concerten
Voor alles wat niet in een hokje past
(en daar ben ik gek op)



ALGEMENE VOORWAARDEN

WERKWIJZE ZAKELIJKE FOTOGRAFIE

Voor alle zakelijke pakketten geldt:
– Gratis kennismaking om wensen in kaart te brengen.
– Bij specifieke vragen/wensen maak ik graag vrijblijvend kennis onder het genot van een kopje koffie/thee.
– Je krijgt een voorselectie toegestuurd. Je kiest zelf welke foto’s ik voor je bewerk. Kom je er niet uit? Dan help ik je natuurlijk.
– Alle genoemde prijzen zijn excl. 21% btw.
– Binnen Enschede geen reiskosten. Daarbuiten €0,40 per kilometer.
– Fotografie: €70,- per uur.
– Nabewerking: €60,- per uur.
– Ieder project is maatwerk. Neem geheel vrijblijvend contact met me op voor kennismaken en een offerte.
– Op al mijn werk zijn de algemene voorwaarden van DuPho van toepassing.